Forskel mellem versioner af "Forundersøgelsen"

Fra Rygsygdom.dk
Spring til navigation Spring til søgning
(Planlægning (gruppe 4))
(Planlægning (gruppe 4))
Linje 5: Linje 5:
 
#Procedure for tildeling af subakutte ambulante tider
 
#Procedure for tildeling af subakutte ambulante tider
 
#Fleksible mødetider??
 
#Fleksible mødetider??
#Subakut venteliste ved afbud??
+
#Udnyttelse ved afbud - subakut venteliste??
 
#Visitation af håndplukkede patienter med afklarede problemstillinger (LP, LSS) til reservelægeamb. og evt. "studenteramb."
 
#Visitation af håndplukkede patienter med afklarede problemstillinger (LP, LSS) til reservelægeamb. og evt. "studenteramb."
 +
#Procedure for at der f.eks. ikke bookes FUS evt. med tolk til en kontroltid på 15 min
  
 
==Klargøring ved sekretær (1 uge før FUS)==
 
==Klargøring ved sekretær (1 uge før FUS)==

Versionen fra 2. okt 2012, 22:34

Udfyld og medbring det udfyldte oplysningsskema ved lægesamtalen i ambulatoriet

Planlægning (gruppe 4)

  1. Bookning af tid til FUS og kontrol
  2. Procedure for tildeling af subakutte ambulante tider
  3. Fleksible mødetider??
  4. Udnyttelse ved afbud - subakut venteliste??
  5. Visitation af håndplukkede patienter med afklarede problemstillinger (LP, LSS) til reservelægeamb. og evt. "studenteramb."
  6. Procedure for at der f.eks. ikke bookes FUS evt. med tolk til en kontroltid på 15 min

Klargøring ved sekretær (1 uge før FUS)

  1. Journalbestilling & modtagelse
  2. CAVE-mærket påsættes
  3. Kontrol af at relevante MR-skanning er tilgængelig på PACS (gruppe 1)
  4. Evt. indlæsning af CD-ROM til midlertidigt lager (6 mdrs kapacitet)
  5. Evt. kontrol af tilgængeligheden af teletolkeudstyr (gruppe 3)
  6. Udskrivning af patientoversigt

Modtagelse i skranken ved sekretær

  1. Registrering i GS
  2. Kontrol af om oplysningsskemaet og samtykkeerklæringen begge er udfyldt korrekt (+ evt. hjælp hertil)
  3. Pt. informeres og vises til rette

Journaloptagelse ved kontaktlægen

  1. Modtagelse af oplysningsskemaet og samtykkeerklæringen
  2. Gennemgang af oplysningsskemaet der kontrasigneres (inkl. CAVE-feltet) (gruppe 3)
  3. CAVE-feltet på forsiden af journalen signeres (gruppe 2)
  4. Anamneseoptagelse (inkl. VAS-scoring, sociale forhold, sprogbarrierer, specielle kostbehov)
  5. Objektiv undersøgelse (med fokus på neurologiske forhold, BT, puls, hjerte- og lungestetoskopi)
  6. Afklaring af differentialdiagnoser
  7. Risikovurdering (inkl. MRSA, BMI, stemningsleje, komorbiditet, ASA-grad, misbrugsanamnese, risikoadfærd)
  8. Information om forebyggelse & sundhedsfremme (KRAM) (gruppe 3)
  9. Afdækning af rehabiliteringsbehov
  10. Vurdering af behov for tværfaglig konference
  11. Operationsindikation
  12. Gennemgang af MR-skanning
  13. Mundtlig og skriftlig information (inkl. risici) (gruppe 2)
  14. Informeret samtykke (til indgrebet, røntgengennemlysning, blodstransfusion, evt. knogletransplantat)
  15. Udlevering af visitkort (kontaktlæge og sekretær)
  16. Overveje projektrelevans
  17. Informere om rygseminar (samt at dato fremsendes pr. brev via egen sekretær)
  18. Bookning i Orbit (herunder oplyse datoen til pt.)
  19. Vurdering af transportbehov samt evt. behov for indlæggelse dagen forinden operationen (samt at give besked til egen sekretær)
  20. MIRSK-notat (inkl. CAVE) (nødprocedure?)
  21. Udfyldelse af ordinationsark
  22. Oplæring af yngre kolleger

Afslutning ved amb. sekretær

  1. Evt. bestilling af hjemtransport
  2. Sender journalbunken til kontaktsekretæren

Afslutning ved egen sekretær

  1. Skriver MIRSK-notatet (herunder de akutte)
  2. Bestiller ordinerede undersøgelser i henhold til ordinationsarket
  3. Bestiller evt. transport
  4. Sender brev om dato for operation og rygseminar
  5. Booker tid til rygseminar
  6. Ændrer forløb og registrerer koder i GS
  7. Udfylder ark med kontaktperson
  8. Klargøre journal til rygseminar

Kort

Ambulatoriet, indgang 7
Videncenter for Rygsygdomme
Glostrup Hospital
<googlemap version="0.9" lat="55.671063" lon="12.389671" type="map" zoom="15" width="700" height="600"> 55.670975, 12.389966, VR's ambulatorium Indgang 7 </googlemap>